Kalverliefde heeft vandaag twee internationale prijzen gewonnen op de Good Farm Animal Welfare Awards van Compassion in World Farming: een prijs voor goed dierenwelzijn én de beste marketing voor dieren.
In totaal waren er vier Nederlandse prijswinnaars onder de 49 prijzen: Zonvarken won een prijs voor de bijzondere stallen voor meer varkenswelzijn; Kipster won de Good Egg Award; Albert Heijn won een prijs omdat ze het afknippen van garnalenogen niet meer accepteren.
Kijk de hele lijst van winnaars hier!
De jury over Kalverliefde:
Het Nederlandse zuivelbedrijf Kalverliefde ontving een Goed Kalver Pleidooi voor het aanpakken van het probleem van het scheiden van koe en kalf door kalveren tot drie maanden bij hun moeder te houden. Het bedrijf zorgt ook voor toegang tot de buitenlucht, voldoende ruimte en comfortabele rustplaatsen om stress te minimaliseren en dierenwelzijn te bevorderen.
Ze wonnen dit jaar ook de prestigieuze Best Marketing Award voor hun succesvolle campagne die hun unieke beleid om kalveren bij hun moeder te houden benadrukte, prachtig gevat in de slogan “Eerst het kalf, dan wij”. Bekijk de tv-spot hieronder.